24 Mayıs 2016 Salı

KİRAZ - 2. Bölüm

Hulusi bey, akılalmaz planını uygulamak için ekibini çağırmaya giderken, Sadiye de nişan bohçası, çikolata vesaireyi almaya gidecekti ki, kocasına döndü.

" Dur! Dur! Hulusi bey! - eşine hep bey diyerek hitap ederdi -  gitme! Gel beni dinle bu sefer, önce gidip Kiraz'ın anne, babasıyla bir konuşalım. Bakalım ne diyecekler? Ya kabul etmezlerse? Sen o planını boşuna insanlara duyurma. Ben de boşu boşuna nişan bohçası, çikolata filan almayayım."

"Hmmm..."

Hulusi bey şöyle bir çenesini sıvazladı, başını salladı.

" Haklısın galiba hanım. Önce Kiraz'ın ana, babasına sormak lazım."

"Sadece o mu? Kız da belki böyle bir şeye evet demeyebilir."

" E, o da doğru. Acele ettim ben. E, o zaman ne duruyoruz? Bir an önce gidelim."

" Tamam. Hadi bakalım Allah hakkımızda hayırlısını versin hepimiz için."

Az sonra  Hulusi bey ile Sadiye hanım,şoföre söyleyip yola çıktılar. Hava günlük güneşliydi. Elleri boş gitmek istemediler. Önce yörenin en güzel pastanesine uğrayıp baklava aldılar. Ayrıca Hulusi bey bu özel plan için Kiraz'ın ailesini ihya etmeyi de planlıyordu. Onlara köyde güzel bir ev alacaktı. Artık bellerini büküp çay toplamak zorunda kalmayacaklardı.

XXX


Kiraz'ın anne ve babası  Temel ve  Zehra, Hulusi beyin jipini kapıda görünce şaşkınlıktan küçük dillerini yuttular. 

"Hayırdır da!  Pu Hulusi beyin arabası? Pizum evin önünde ne arıyor ki?"

derken kapı çalındı, onları yoksul iki göz evlerine utana sıkıla  buyur ettiler, köyün bu en zengin ailesinin ziyaret sebebini öğrendiklerinde ise ağızları açık kaldı.

" Temel'ciğim, Zehra hanım, sizinle kaç yıllık komşuyuz, Kiraz'ı da çocukluğunu biliyoruz. Biz hanımla düşündük, taşındık, bizim oğlana sizin Kiraz'dan iyi gelin bulamayacağııza karar verdik. Ama tabii önce sizlerin fikrini almak istedik, siz de münasip görürse..."

Temel atıldı

"Aman beyum ne demek? Haçan pizum için şereftur da."

Zehra da başıyla tasdikledi. Kadıncağız için bu adeta piyango, loto çıkması gibi bir şeydi. Gözleri sevinçle parlıyordu.  Hulusi beyler Kiraz'ı istemeye gelmiş ha? Başlarına resmen talih kuşu konmuştu. Tüm konu komşu hasetinden çatlayacaktı. Kızının bir eli sıcak sudan soğuk suya değmezdi artık. Tüm bu düşünceler biriki saniyede kafasından geçti.

Hulusi bey devam etti.

"Yalnız bu iş kolay olmayacak. Sizinle açık konuşacağım. Şimdi beni dinleyin..."

Hulusi bey yoksul karı, kocaya planını açık seçik anlattı. Biraz şaşırdılar ama ayaklarına gelmiş bu harika teklifi geri çevirmek istemiyorlardı. Üstelik Hulusi bey o kadar ısrarcıydı ki, ayıp olurdu. Hem her konuda teminat veriyordu adam.

"Peyum yani siz şimdi oğlunuza Kiraz'la evlenmesini vasiyet edip yalancıktan ölmüş numarası mı yapacaysunuz?"

"Aynen öyle Temel'ciğim. Yoksa bizim kerata dünyada kabul etmez Kiraz'la evlenmeyi."

"Peki ya yine de kabul etmezse?"

" Sanmam oğlum benim vasiyetimi çiğnemez ama yine de sizi rahatlatmak için söylüyorum, böyle bir oyuna bizim yüzümüzden katılıp, katlandığınız için şu çantadaki parayı şimdiden size bırakacağım, helal-i hoş olsun. Ayrıca her halükarda size söz verdiğim evi alacağım. Hayatınızın sonuna kadar orada oturursunuz. Burayı da kiraya verirsiniz. Kiraz'ın namusuna filan da bir halel gelmiş olmayacak, konukomşu bu planı asla bilmeyecek. Yani kaybedecek hiçbir şeyiniz olmayacak. "

" E, haçan tamam o zaman."

Sadiye hanım

"Yalnız Kiraz bir sorun çıkarır mı? Ya kabul etmezse?"

Kiraz'ın annesi atıldı.

"Merak etmeyin hanımım, ben onu ikna ederim da. Sizin oğlunuzdan iyisini mi pulacak? Piz de Uğurcan'ın çocukluğunu bileyruz da."

"E, tamam o zaman anlaştık. Temel'ciğim al şu çantayı içindekini de bankaya yatır evde filan durmasın. tam 50.000 lira var. "

"Uyyy! Allah razı olsun peyum. Allah tuttuğunu altun etsun."

XXX

Hulusi bey ve Sadiye gittikten sonra, Temel ve Zehra neredeyse zil takıp oynayacaklardı. Kiraz'ı da ikna ettiler mi bu iş olmuştu. 

"Paşumuza talih kuşu kondu da!" 

diyerek gülüyor, çantadaki deste deste paralara bakıyorlardı. 

"La Temel, haçan sen punu hemen pi pankaya yatur hırsız mırsız gelur da, evde bırakmak olmaz. Zaten kapuyu itsen açuluyor da."

Temel, paraları bankaya yatırıp geldikten sonra, akşam yemeği yenince Kiraz baklavayı görüp sorunca annesi olanları anlattı. Kiraz, ilkokuldan sonra okumamış olsa da, bu teklife pek sıcak bakmadı. Onun da bir gururu vardı değil mi ya?

" Haçan istemeyrum pen! O salak Uğurcan penumla evlenmez poyle oyunla filan olur mu da? Penum da pi gururum var. "

"Kiiizz? Delurdun mu sen da? Paşımıza talih kuşu konmuş, ne yapacaksun piz de ölürsek sağa kim pakar da? Köydeki sümüklü salak uşaklardan piriyla mı evleneceksun? Ömür poyu penum gibi sırtında çay küfesi belin mi pükülsün? "

Kiraz, o gün epey düşündü taşındı.  Çocukken oynadığı, kavga ettiği Uğurcan, köyden gidip şehirli olmuş, her şeyiyle bambaşka bir insan olmuştu. Konuşması bile değişmişti. Hali, tavrı, her gün televizyonlardaki magazin haberlerine çıkışı. Çay toplayan kızların dediği gibi "artiz" gibi bir şey olmuştu. Hulusi amcanın dediğini yapacaktı, değişecekti, bambaşka biri olacaktı, ömrünü anası, babası ve öteki kızlar gibi çay toplamakla geçirmeyecekti, Uğurcan varsın onu beğenmesin, onun beğeneceği gibi biri olacaktı. 

XXX

Kiraz'ı  izleyen sevgili arkadaşlarım, ÇOK teşekkür ediyorum, kusura bakmayın. :(  Ancak o kadar az tıklanmış ki...koca hafta boyunca on tıklama..:( Sevgili Zeugma eksik olmasın yorum da yapmış. Bu durumda devam ettirmeme kararı aldım. :(  Çünkü kolay değil yazması, çizmesi. Dediğim gibi yine de çok teşekkürler:) okuyanların, yorumlayanların gözüne, eline sağlık olsun. :) 






20 yorum:

  1. Hulusi Bey'in planı sıra dışıydı, tebrikler :)
    Uğurcan isterse reddetsin o vasiyeti :)
    Kiraz'ın teklife hemen atlamaması güzel. O halde planı bilmeyen yalnızca Uğurcan kaldı. Var ya, bu kurgu Karadeniz'in eşsiz manzaraları eşliğinde çekime alındığında çok tutulur bence. Oyuncular Beren ve Kıvanç zaten. Uğurcan Kiraz'ı şimdiki haliyle hiç görmez umarım. İyice bir revizyona girsin de öyle :))

    Vallahi şu an dizi izlemiş gibiyim. Ellerine sağlık Müjdecim. Bundan sonraki bölüm epey heyecanlı olsa gerek ;)
    Sevgilerimlee...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Zeugma'cığım beğenmene çok sevindim, Karadeniz'in manzaralarıyla hakikaten çok hoş olur, bu arada senden başka yorum yazan olmadı bu bölüme, herhalde pek tutulmadı:( hani diziler de bazen tutmuyor ya, yayından kaldırılıyor:))senin de okuyan gözlerine sağlık canım, sevgilerimle.

      Sil
    2. Şimdi, senaryo olduğu için biraz uzun ya, belki vakitlerinin uygun olduğu zamanı bekleyenler vardır. Geçiştirerek okumamak, daha iyi anlamak için.
      Mesela benim öyle oldu Müjdecim. Hatta söylemiştim sana, bir gün vakit ayırıp senaryolarını okumam gerek demiştim. Vakit bulduğumda diğerlerini de okuyacağım, tüm senaryolarının her satırını öğrenmem gerek. Atlamadan ;))
      Sevgiler Müjdecim...

      Sil
    3. Haklısın zeugmacım, zaten ben arada hep diyorum, böyle okumak için değil, çekilmek için yazılan şeyler o yüzden okumak sıkıcı olur, (resimlerle süslemeye çalışmamın sebebi de oydu ama 2. bölüme yapamadım işlerim vardı)hatırladım canım, okuyan gözlerine sağlık olsun, çok teşekkür ediyorum. :))
      Sevgilerimle...

      Sil
  2. "Hala duruyorsa yeşil elbisen onu bir gün yalnız benim için giy."

    Kaç zamandır yeni yayının yok, neredesin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Apt. bahçesindeki sokak kedimize bakıyoruz Burcu'm, zavallı kayıptı, sonra kanlar içinde bulduk galiba araba motoruna girmiş:( şu anda veteriner klinikte....sorduğun için çok teşekkürler. :)
      Ah bu cümle hangi romanın hatırlayamadım ama çok güzelmiş. :)))

      Sil
    2. Ah yavrum. Umarım bir an evvel toparlanır, haberdar et lütfen. Yokluğun hissediliyor, fena.

      # Ümit Yaşar Oğuzcan'a ait bir şiirden.

      Sil
    3. İnşallah Burcu'm, tabii ederim. Hatta yazı yazmayı düşünüyorum o konuda.
      Ah aşk şiirlerinin en usta kalemlerinden biri demek o yüzden o kadar güzelmiş..

      Sil
    4. unuttum çok teşekkür ediyorum :)

      Sil
  3. Keyifle okudum bir yandan da kendi göreslim uçuşuyordu kafam da yeşillikler içinde:) anne babanın kızıyla konuşması sen bir de oyuncuları beren ve kıvançla özdeştirdin ben de direkt onları gözümün önüne getirdim canım ama sonda ki notunu da görünce hem üzüldüm hem hak verdim. :( Ellerine gönlüne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya canım çok teşekkür ediyorum, senin de okuyan gözlerine sağlık. Sağol.

      Sil
  4. Uzuldum:( devam ettirmeyecekmissin:(( şu aralar Lokum la ilgilendiğini biliyorum..meşgulsün. . belki yine devam edersin yarım kalmasın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım evet Lokum bayağı bir depresyona soktu beni:((( iyileşse bile sahiplenecek kimse bulamazsak ne yapacak o haliyle?:( çok teşekkürler.

      Sil
  5. Canım benim.Çok haklısın gönül koymakta.Sana yaptığım bir yanlışı yazacağım şimdi.Bilgisayarı açtığımda şu bildirimleri bir temizliyeyim diyorum.Bloğumda takip ettiklerim kısmı uçup gidiyor aklımdan.Hep bundan kaçırdım seni.Ne olur yaz derim.Yazmışsın ki, 5'ci bölümü okudum dün, ya da evvelsi gün.Çok güzel.Şimdi 3'cü bölüme gidiyorum Müjde'ciğim.Emeğine sağlık canımm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, yok yok gönül koymadım asla canımcım. Sadece fazla ilgi olmayınca boşuna kendimi yormak istemedim:) Yok, yok gönül koymam. Normalde bu bloğum zaten az okunur, ama onlar da haklı ben de internette hikaye, öykü uzun yazı okuyamam. Tv de izlemek daha kolay:)
      Okuyan gözlerine sağlık canım, çok teşekkür ediyorum.
      :)

      Sil
  6. Canım arkadaşım sağol :) Yine geldim sana.Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  7. Canım arkadaşım sağol :) Yine geldim sana.Sevgiler :)Bir de o kedicik ne oldu hani yaralı olan?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin, sefalar getirdin canım, o kedicik tam 3 aydır klinikte, yarası büyük ölçüde iyileşmiş, küçülmüş, kuyruğunu maalesef kangren olduğundan kesildi yani artık kuyruğu yok, kuyruk kısmında minik bir bölge bir türlü kapanmamış bir bölge vardı o da iyileşsin getireceğiz yine apt. bahçesine inşallah. Sorduğun için sağol. Sevgilerimle.:)

      Sil
  8. Sağol haber verdiğin için.Yavruyla ilgilendiğin için de Allah razı olsun Müjde'ciğim.Bahçede olması da sevindirici.İnsanlardan yani acımasız olanların eğlencesi olmasın da:((Sevgilerimle canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İNşallah öyle olmaz, keşke birisi evine alsa benim Bücürük ikinci kedi hiç istemiyor çok aşırı kıskanç:( yoksa ben alırdım zavallıyı:( Benden de sevgiler canım arkadaşım.:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...