17 Mayıs 2016 Salı

KİRAZ 1. Bölüm




KİRAZ  YILMAZ: BEREN SAAT

beren saat ile ilgili görsel sonucu


kıvanç tatlıtuğ ile ilgili görsel sonucu

UĞURCAN ŞİRİNKÖYLÜ: KIVANÇ TATLITUĞ

çetin tekindor ile ilgili görsel sonucu

HULUSİ  ŞİRİNKÖYLÜ: ÇETİN TEKİNDOR


SADİYE ŞİRİNKÖYLÜ: GÜL ONAT

gül onat ile ilgili görsel sonucu



RİZE....

26 YIL ÖNCE....




ÇAY ÜRETİMİ YAPILAN  KÖYLERDEN BİRİ: 
ŞİRİNKÖY... ADI GİBİ ŞİRİN, YEMYEŞİL BİR YER.....


rize çay bahçeleri ile ilgili görsel sonucu





KİRAZ ve UĞURCAN...
BİRLİKTE OYNARLARDI...

Kiraz, çay işçisi anne, babanın üç kızından biri, Uğurcan ise çay üretcisi zengin Hulusi beyin oğluydu.  Kiraz'ın anne, babasının topladığı çaylar, Uğurcan'ın babasının fabrikasında işlenir, paketlenir, satılırdı.


İKİDEBİR KAVGA EDERLERDİ....


BABASI, UĞURCAN'ın KÖYDE BÜYÜMESİNİ İSTEMEDİ
İSTANBUL'a GÖNDERDİ...

blonde boy ile ilgili görsel sonucu

HATTA UĞURCAN'ın AMERİKA' ya 
TAHSİLE GİTTİĞİNİ DUYDULAR...


YILLAR SONRA 
KİRAZ ÇAY TOPLAYAN KIZLARDAN
BİRİ OLMUŞTU...OKUMAMIŞTI AİLESİNİN
ONU OKUTACAK PARASI YOKTU....


KÖYDE BİR SÜRÜ KISMETİ ÇIKMIŞ
AMA HİÇBİRİNİ BEĞENMEYİP
EVLENMEMİŞTİ...

çay toplayan kızlar ile ilgili görsel sonucu

KIZLAR 'UYY! PU GİDİŞLE EVDE KALACAKSUN DA!' diye
DALGA GEÇİYORDU...

"Amaaan kalırsam kalırım tasası size mi düştü da?" 



virajlı yol rize ile ilgili görsel sonucu

Virajlı yollardan her yıl mutlaka HULUSİ ŞİRİNKÖYLÜ
ve OĞLU UĞURCAN, KÖYE GELİRLERDİ...


kıvanç tatlıtuğ ile ilgili görsel sonucu

UĞURCAN, KİRAZ'ın tam tersine 
SOSYETENİN GÖZDE BEKARIYDI...



jeep on zigzag road ile ilgili görsel sonucu

"Kizlar  Hulusi beyler celeyur!"

"Uyy! Oğlunun havasından yanına yaklaşılmıyor"

"Kız Kiraz! Paksana Uğurcan'lar geleyur!"

"Amaaan pana ne! Havası batsun!"

"Kizlar, her cün paşka pi mankenle cününü cün edeyrmuş!"

"hA pöyle cıscıbıldak hatunlar hahahaha"

"Amaaan pize ne?"

Kızlar doğru söylüyordu. Köy yeri de olsa televizyon gelmişti.  İnternet kullanan kızlardan değillerdi belki ama dedikoduları duyuyorlardı. Hulusi amca dedikleri Hulusi Şirinköylü de oğlunun bu çapkınlığından usanmıştı. 

çetin tekindor ile ilgili görsel sonucu

"Ha ne olacak bu haytanın hali hanım? Bu gidişle torun morun da göremeyeceğiz. "



" Allah korusun bey, o nasıl söz. Ama haklısın bir an önce başgöz etmeliyiz artık. Otuziki yaşına geldi. "

O sırada televizyondaki magazin haberlerinde Uğurcan'ın çapkınlıkları, her gece başka bir barda olduğundan söz edilmeye başlandı.

bar dans edenler ile ilgili görsel sonucu


" Hah! Al işte yine bizimki! Yine barlarda eğleniyor! Yok, yok bu böyle olmayacak. Bu işe bir el koyacağım. "

"Sen bilirsin Hulusi bey.  Peki ne yapacaksın? Aklında bir şey var mı?"

" Hazırlan. Köye gidiyoruz. Orada münasip bir kız elbet buluruz. Böyle mankendi, modeldi...."

"Aman Allah korusun valla. Şöyle helal süt emmiş, hanım hanımcık...."

"Hah! Gelin dediğin hanım hanımcık olmalı. Değil mi ya? İleride torunumun anası olacak. Öyle 24 saat barlardan çıkmayan, yüzü gözü botokstan şişmiş"

"Aman Allah korusun! Ucube gibi!..."

Hulusi ve Sadiye hanım oğullarına layık bir gelin, torunlar, fabrikanın geleceği ile ilgili konuşurlarken, Uğurcan,  5 yıldızlı bir otel odasında giyinirken, kız arkadaşı uyuyordu.


sleeping woman in bed ile ilgili görsel sonucu

Az sonra kızıl saçlı kadın uyandı. Uğurcan'ın giyindiğini gördü. Henüz açık açık söylememişti ama Uğurcan'la evlenmeyi umuyordu.


" Günaydın canım.."

Uğurcan bıkkın cevap verdi

"Günaydın"


"Ne zaman evleneceğiz hayatım? 
Böyle otel köşelerinde kaçamak buluşmaktan bıktım."


kıvanç tatlıtuğ kızgın ile ilgili görsel sonucu

" Bi dakka! Bi dakka! Ne evlenmesi?
Sana söz mü verdim? Çıkar aklından bunları
güzelim. Yoksa buralarda buluşmayı da
ararsın."



"NE  BENİMLE EVLENMEYECEK MİSİN?"

"Nereden çıktı bu ya? Evlenmek mi? Yok artık!
Ben çıkıyorum. "

"Hayır böyle gidemezsin! UĞURCAN!" 



Uğurcan kapıyı güm diye çarpıp çıktı. Rezzan adlı manken
kız arkasından bakakaldı. 

Artık Uğurcan bir düşman kazanmıştı. Genç kadın içinden " Demek aylardır beni oyaladın ha? Benden kork Uğurcan. Sana öyle şeyler yapacağım ki, bu dediklerine bin pişman olacaksın" diyordu. 

O sırada Uğurcan'ın annesi ve babası köye gitmek üzere valizlerini topluyorlardı. Güzel Şirinköy'ü çok özlemişlerdi. Hazır olunca emektar şoförleri Adem,  arabayı çalıştırdı. Kocası öne, karısı Sadiye arkaya oturdular. Oğulları için şöyle helal süt emmiş, hanım hanımcık bir kız bulmak amacıyla yola çıktılar. Tabii çapkın Uğurcan bu seyahatin sebebini bilmiyordu.


rize dağ yolları ile ilgili görsel sonucu

"Ah ne özlemişim Şirinköyü Hulusi bey. Havasına 
kurban olurum..."

"Ben de hanım..ben de...iyi oldu İstanbul'dan kaçtık biraz hem
akrabayı da ziyaret etmiş oluruz. Hem de biraz kendi ellerimizle çay toplarız."

"Ne güzel olur. İyi dedin.."


rize dağ yolları ile ilgili görsel sonucu

" Allah'ım şu dağlara bak iyi ki, geldik Hulusi bey. Oğlan
şimdi ne yapıyordur acaba?"

"Ne yapacak çapkınlık peşindedir.  Of karnım acıktı. 
Köye bir varsak şimdi hamsili pilav, kara lahana nasıl
canım çekti..."

"Hepsini daha fazlasını yapmıştır bizim Hacer. Bekliyordur şimdi."

Şoför Adem lafa karıştı:

"Az kaldı beyum. Bir, iki saate varuruz da."



Hulusi ve Sadiye Şirinköylü kendi köylerine gelirken yolda gördükleri çay toplayan kızlara bir merhaba demek istediler.  Sadiye hanım Kiraz'ı hemen tanıdı:

"A! Bu bizim Kiraz değil mi Hulusi bey? Kahküllerinden tanıdım. Ne kadar büyümüş."

" Kiraz tabii ya. Merhaba kızım. Nasılsın?"







"Sağolun, hoşceldunuz. İyidir  da, n'osun, asıl sizleri sormalı "



"Biz de iyiyiz, biz de iyiyiz ama Kiraz kızım sen okula filan gitmedin mi?"

"İlkokula cittum. "

"A, tahmin ettim. Yazık olmuş. Neyse. Kısmet. Küçükken bizim oğlanı iyi benzetirdin bazen. Hahahaha..."

"O da hep saçlarımı çekerdu Sadiye teyze. "

"Biliyorum, biliyorum bilmez miyim?"



Sadiye ve Hulusi kızlarla biraz daha sohbet ettikten kızlara ve Kiraz'a hoşçakalın deyip, ciplerine binip kendi  baba yadigarı köy evlerine gittiler. Hizmetliler onları kapıda karşıladılar. 


rize çiftlik evi ile ilgili görsel sonucu


"Hoşceldunuz beyim. Hoşceldunuz hanımım!"
"Ay, hoşbulduk Nuriye, öldük, bittik çok yorulduk."



çetin tekindor ile ilgili görsel sonucu


"Oh! Mis gibi hamsili pilav kokuyor. Açlıktan öldüm."

 " Sofra hazır beyim."

" Tamam elimizi, yüzümüzü yıkayalım da..."

"Nuriye Laz böreği de yaptın mı kız?"

"Yapmaz mıyım hanımım?"

"İyi, aferin. Hadi o zaman ben de bir elimi, yüzümü yıkayayım."



Sadiye ve Hulusi, banyoya gidip ellerini, yüzlerini yıkarken, hizmetçiler yemekleri mutfaktan getirdiler. Az sonra karı, koca sofraya oturdu. O arada Lerzan, Uğurcan'dan intikam planları kuruyordu.



" Uğurcan'ı pişman etmezsem bana da Lerzan demesinler!"

Ertesi sabah...Hulusi ve Sadiye
güzel manzaraya bakarak kahvaltı yapıp, çay içtiler... sonra çay toplayan Kiraz ve arkadaşlarının yanına gittiler.

rize ayder yaylası otelleri ile ilgili görsel sonucu

rize manzara ile ilgili görsel sonucu

Kiraz ve diğer kızlar çay toplarken,  Sadiye ve Hulusi kız hakkında konuşuyorlardı. İkisi de oğulları için en uygun gelin adayı olarak Kiraz'ı düşünüyorlardı ama tabii kolay olmayacaktı. Sadiye

" Kiraz iyi kız, hoş kız da, hiç okumamış yani ilkokulu saymazsak. Şivesini de değiştirememiş. Bizim oğlan bunun yüzüne bakmaz Hulusi bey ne yapacağız?." 

dedi.  Hulusi

"Haklısın hanım. Ama her şeyin bir çaresi bulunur. Kiraz'ı alıp İstanbul'a götürürüz, en iyi öğretmenleri tutarız, hani Türk filmlerindeki gibi, bir güzel adam ederler, ne şivesi kalır, ne bir şey."

"Evet ama bu dediğin en az bir yılı alır. O arada bizimki bir servet avcısına kanıp evlenirse ne olacak?"

" Offf! Hakikaten bu kötü. Dur biraz düşüneyim....hmmmm...."

Hulusi bey, yemyeşil ormana bakan güzel verandada bir aşağı, bir yukarı yürürken, bir yandan da bir çare düşünüyordu. Aniden gözleri parladı. Parmağını şıklattı.

"BULDUM!"

diye bağırdı.

"Ay! Ödümü koparttın Hulusi bey! Yüreğime inecekti. Eee? Söyle? Ne buldun?"

"Cenazemde yalandan gözyaşı dökeceksin."

"NE! Allah saklasın! Delirdin mi sen? Ne saçmalıyorsun tövbe tövbe?"

" Saçmalık değil. Bak şimdi, bu oğlan bu haliyle Kiraz'la evlenir mi? Evlenmez. O halde mecbur edeceğiz."

"Nasıl?"

"E, hanım dinle işte, anlatıyorum. Dokuz ay ananın karnında nasıl kaldın sen?"

"Tamam tamam dinliyorum."

"Bak şimdi. Hazır buradayken, ağzı sıkı, güvenilir adamlarımızla birlikte bir plan yapacağız. Güya ben tekneyle açılıp ölmüş numarası yapacağım. O arada Nuriye hanımın boş evinde saklanırım. Arama kurtarma çalışmalarında sonuç alınmayınca herkes öldü sanacak. Hatta sen da yalancıktan gıyabımda cenaze töreni yapılacak ağlayacaksın."

"!!!"

" Sonra avukatımız Hüsnü, bizim oğlana "Babanızın vasiyeti var, Kiraz ile evleneceksiniz diyecek. İtiraz edemeyecek. Üstelik itiraz ederse mirasım ve fabrikanın yönetimini alamayacak."

"Aman Allah'ım!"

" Hah! İşte o da aynen böyle diyecek. Mecburen Kiraz'la evlenecek. O arada oğlan evde yokken biz Kiraz'ı baştan yaratacağız. "

" Valla filmlerdeki gibi bir plan ama ya işe yaramazsa?"

"Onu da bekleyip göreceğiz.!"

" Ama oğlan senin gerçekten öldüğünü sanıp çok üzülecek!

" Üzülsün kerata! Yıllardır bizi üzüyor. Biraz da o üzülsün."

"E, peki ömür boyu saklanacak mısın? "

"Yok canım. Kiraz'la evlensin.  Issız bir koya filan çıkıp, kurtulmuş numarası yapıp, ben ölmedim geldim diyeceğim. Hem böylece fazla üzülmemiş olur."

Hulusi ile Sadiye plan üzerinde epey tartıştılar.

Sadiye

" Olmaz öyle şey! Sahte de olsa senin cenaze töreninde gözyaşı dökmek! Hayır efendim olmaz. Başka bir plan bul."

dedi durdu.

Epey ağız kavgası yaptılar. Sonunda Sadiye, Hulusi beyin planını kabul etmek zorunda kaldı.

"Taş çatlasa 10 -15 gün ölü numarası yapacağım!""

" OF! AMAN PEKİ! PEKİ! SENLE TARTIŞILMAZ!"

" Oldu bu iş! O zaman rahat rahat kız istemeye gidebiliriz. "

"E, olur mu öyle pat diye. Hazırlıklar yapılacak. Söz bohçası, takısı, yüzüğü vs."

" Çok gizli olacak bunlar sakın oğlanın kulağına gitmesin. Herkesi tembihle."

" E, bakalım böyle bir planı Kiraz'ın anası, babası kabul edecek mi?"

"Kesenin ağzını öyle bir açacağım ki, yoksul insanlar kabul ederler."

" İnşallah...bakalım."

"Sen yap hazırlığını, şoför nereye istiyorsa götürsün, ne istiyorsan al. Ben anlamam öyle şeylerden. Zaten kaybolma planımla ilgili ekibi toplayıp onlara işi anlatacağım. Savaş planı gibi ayarlamalıyız. Kimse şüphelenmemeli."

" Of, of...içim hiç rahat değil ama...."

" Başka çaremiz mi var hanım? Oğlan ya müzmin bekar olacak ya da bize uygun olmayan birini gelin diye kapımıza getirecek!"

"O da doğru. Ben gideyim o zaman, alışveriş iyi gelir."











(Devam edecek:)





38 yorum:

  1. Çok şirin senaryolar Müjdeciğim eline yüreğine sağlık canım öptüm sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Hanife'ciğim, sen de sağol canım, sevgilerimle öptüm.

      Sil
  2. İzlemezmiyiz keyifle zevkle. ellerine sağlık.
    yemyeşil görüntülere bayıldım Ülkenin yeşil kalan son yeri ama oralara da el attıyorlar değil mi:(
    Hulusi bey izin vermesin onlara:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ediyorum, valla sonunda amatör oyuncular bulup bir kamera alıp kendi dizilerim çekeceğim:)))inşallah o güzelim yeşillikleri de mahvetmezler:) Hulusi bey izin vermeyecek haklısın:))

      Sil
  3. Fotoroman tadında olmuş Müjdecim. Çok hoşuma gitti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahi eskiden fotoromanlar vardı:)))çok teşekkür ediyorum Handan'cığım. :)

      Sil
  4. Kıvanç varsa her türlü izlerim. Ruhumuzun sanata ihtiyacı var değil mi Müjde Abla (;

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, bu arada yorumundan önce yetişti mi bilemiyorum birkaç YENİ SAHNE ekledim. :)

      Sil
    2. Yok o yetişmemişti. Sanata doyurdun abla sjhskj
      Bu arada arkada yatak var, RTÜK'ten ceza yiyebilir malumunuz "Türk örf ve aile yapısı." Bizimkiler hiç sevişmiyor çünkü o günah, bu yasak diye diye türlü sapkınlıklar çıkıyor içlerinden.

      Sil
    3. Ahahahaha:)))))))))Burcum, güldürdün beni Allah da seni güldürsün:)evet ya bizimkiler hiç sevişmiyor, üçer, beşer çocukları da leylekler getiriyor:)sonra da dediğin gibi tüm sapkınlıklar bu tiplerden çıkıyor. :)
      Çok teşekkürler canım.

      Sil
  5. Çok güzel eline sağlık müjde abla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Emre'cim, sen de sağol. :)

      Sil
  6. hahahaha ben seyrederim oymakbaşı hahahaha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))Çok teşekkür ediyorum izciler izcisi:))

      Sil
  7. Müjdeciğim yine harikulade olmuş.Merakla devamını bekliyorum.Çizimlerin yine muhteşem,bayıldım.Biz okuruz sen yeter ki yaz.Öptüm canım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nur'cuğum çok teşekkür ederim, sonunda kamera alıp, amatör oyuncular bulup kendim yazıp, kendim çekeceğim:)))))ben de öptüm canım . :)

      Sil
  8. yalnız biliyorsun Beren Saat şimdi Kösem'i oynuyor.İki yerde birden zorlanmasın kız..
    Emeklerine sağlık Müjde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha:))))o da doğru:) Çok teşekkürler Mehtap...

      Sil
  9. Çok beğendim Müjde 'ciğim ,çoktandır buralara uğrayamadım özür dilerim...çizimlerin harika olmuş yine.Çok severim Karadeniz bölgesini ve şivesini.Yedi yıldır tv ve dizi izlemiyorum ,izlediğim yıllarda çok severdim Karadeniz kıyılarındaki film ve dizileri.Emeklerine sağlık ,dilerim bir gün farkedileceksin.Sevgiler canım kardeşim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu'cum aşkolsun özür ne demek, sen daha çok facebook'tasın biliyorum, Karadeniz şivesini de aslında duyduğum kadarıyla yazıyorum :) hakkını veremiyor olabilirim. İnşallah canım kardeşim, sevgilerimle. Çok teşekkürler.

      Sil
  10. Tebrik ederim.Müjde'cim döktürmüşsün yine.Cizimlerine bayıldım.Eline-yüreüğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok sağol ama senin çizimlerinin, resimlerinin, tablolarının yanına lafı olmaz bile. Okuyan gözlerine sağlık. :)

      Sil
  11. Teşekkür ederim.Ancak sen çizgilerinle olayları-mimikleri çok güzel aktarıyorsun,samimi söylüyorum,resim çalışmalarında vardır umarım.Yazdıklarının aynısını karükatüre etmen,hayal gücünün sınırsızlığını gösteriyor.Onun için soyut çalışmalarda kendini çok iyi ifade edeceğini düşünüyorum,tekrar tebrik ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merih'ciğim inan hiç yağlıboya resim çalışmadım, kursa gitmem ya da bilen birinden ders almam gerekir. Hatta isterdim bunu ama şimdilik sadece senaryolarımı - film olarak çekilmediği için kuru kuru okumasınlar diye çizimle ifade etme yolunu seçtim, (yani mecburiyetten:)))dediğim gibi bir resim kursuna yazılsam filan geliştiririm belki kendimi ama şu anda ne vaktim var, ne de isteğim. Çünkü tek isteğim senaryolarımın bir işe yaraması:(( Yine de hakkımdaki güzel düşüncelerin için çok teşekkür ediyorum canım. Sağol.

      Sil
  12. Her iki bölümü de dikkatle ve özümseyerek okudum Müjdecim :)
    Bu ilk bölüm çizimlerinle ve diğer resimlerle hayat bulmuş aslında. İyi düşünmüşsün. Kiraz'ın Beren, Uğurcan'ın da Kıvanç olduğunu yerleştirdin aklıma. Hulusi Bey, karısı ve Lerzan'ı da. Okurken direkt onların yüzü geliyor gözümün önüne :)
    Çizimlerin çok güzel bu arada. Ellerine sağlık. Kurgulama desen tam dizilik. Seyirciyi kendine çekecek cinsten ki, daha ilk bölümde aldı beni bir merak. Sen senarist olmak için yaratılmışsın bence.

    Bir de film olarak çekilse, dizi olarak görsek şu senaryolarını. Dur bakalım, Allah büyük. Gün doğmadan neler doğar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, Zeugma'cığım nasıl cesaret verdin özellikle 'sen senaist olmak için yaratılmışsın' cümlenle. Çok teşekkür ediyorum, doğru diyorsun Allah büyük inşallah en azından bir tanesi çekilir. :) okuyan gözlerine sağlık canım.

      Sil
  13. Yanıtlar
    1. Canım,okuyan gözlerine sağlık:)))Çok teşekkürler. :)

      Sil
  14. Çizimleriniz bence de çok güzel.Başarılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum daha mutlu yaşam, sayfama hoşgeldiniz. :)

      Sil
  15. Müjde'ciiimm:)
    Sayfana ilk kez girdim, ne iyi ettim.
    Vakitsizlikten artık çok okuyamıyordum, sonra sonra diye diye hep erteledim. Yanlış yapmışım hayatım.
    Bayıldım vallahi. Hele çizimlerine daha çok.
    Emeklerine sağlık, öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurten'ciğim çok teşekkür ediyorum canım, estağfurullah yanlış yapmak diye bir şey olamaz, vaktinin olmadığını biliyorum, kendi bloğuna bile çok nadir uğruyorsun, hem annelik, hem iş..kolay mı? Senin de okuyan gözlerine sağlık ben de öptüm.

      Sil
  16. Tadından yenmez olmuş tam benlik.devamıni bekliyorum müjdem ona göre 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alanay'cığım pek fazla tıklanmayınca devamını yapmamıştım ama bilemiyorum inşallah diyeyim, yapabilirsem yaparım. Çok teşekkür ediyorum çok naziksin.

      Sil
  17. Çok güzel canım yaa.Ne kadar gerçek yazmışsın.Sanki film izler gibi canlı.Beren Saat'i severim.Kıvanç da yakışmış.Güzel seçimler, şimdi diğerlerine gidiyorum Müjde'ciğim.Öpüyorum canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm yorumların için çok teşekkür ediyorum Ece'ciğim, keşke film olsa da böyle kuru kuru okumasan ama yapımcılara beğendiremiyorum:( ben de öpüyorum canım, sevgilerimle.:)

      Sil
  18. Merhaba, ben yeni olduğumdan blogunuzu yeni gördüm. Çok eğlenceliymiş! Diğerlerini de okuyacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim beğenmene Yasemin'ciğim. Sağol canım.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...